Wyszukiwarka :  
Mustang
Nazwa Marki - Ford Mustang
Rok powstania marki - 1962
Nazwa Pierwszego Samochodu - Mustang t5
Państwo: USA
Wazniejsze daty:
- Willys zostaje kupiony przez Kaisera
1964- Powstał pierwszy mustang.
1963- Powstała Pierwsza Generacja Mustanga .
1967- Powstała druga Generacja Mustanga.
1969- Powstała trzecia Generacja Mustanga.
1971- Powstała czwarta Generacja Mustanga.
1974- Powstała piąta Generacja Mustanga.
1979- Powstała szósta Generacja Mustanga.
1994- Powstała siódma Generacja Mustanga.
1999- Powstała ósma Generacja Mustanga.

Specjalne edycje Mustanga:
Shelby Mustang (GT-350 i GT-500)
Mach 1
Boss 302
Boss 351
GT/CS California Special
M81 McLaren
Indy 500 Pace Car Edition - 1979
GT Enduro - 1982
SVO - 1984 - 1986
7-Up Mustang - 1990
Bullitt Mustang - 2001
Ford Mustang SVT Cobra - 1993-2004, z wyjątkiem lat 2000 i 2002
SVT Cobra R - 1993, 1995, 2000
MACH 1 Special Edition - 2003 - 2004
Mustang GT-R - 2005

Wazniejsze informacje:

Po wielu latach Mustang znów wygląda jak Mustang. Auto o bogatej historii zostało spropanowane przez Forda w latach osiemdziesiątych, ale znów powraca w pięknej formie. Gdy pierwszy raz zaprezentowano Mustaga na salonie samochodowym w Detroit, auto spodobało się tak bardzo, że w czasie trwania salonu złorzono ponad 10 tysięcy zamówień, a pierwszego roku do klientów trafiło ponad 40 tysięcy aut. Jest to sukces niepowtarzalny nawet na skalę amerykańską w odniesieniu do jednego modelu. O popularności zadecydowala lekka, ale sportowa sylwetka, mocny silnik i przystępnie skalkulowana cena. Późniejsze wersje były modernizowane, wzmiacniane ( najsłynniejsza wersja Cobra była opracowana przez Carola Shelbiego, twórcy AC Cobry). Potem jednak Mustang stracił sportową sylwetkę cały polot, a dodatkowo zaczęto go sprzedawać silnikiem o mocy zaledwie 100 KM. W latach 90 tych starano się reakywować legende stopniowo upodabniając go do poprzedników, lecz dopiero obecna wersja prezentuje sie jak prawdziwy Mustang. Niska, ale potężna sylwetka obiecuje niesamowite doznania z jazdy. Obecny Mustang oferowany jest z dwoma silnikami - V6 i V8 o oznaczeniu GT. 4,6 litrowa jednostka rozwija 300 KM i zapewnia autu przyzwoite, ale nie oszałamiające osiągi. Tu duże pole do popisu będą miały firmy tuningowe. Zawieszenie auta jest zestrojone po europejsku, dość sztywno. Nieco za małe wydają się być seryjne 17 calowe koła, ale zapewniają wysoki komfort. Wnętrze wykończone wzorem najmocniejszych poprzedników skórą i polerowanym aluminium co zapewnia chłodną sportową atmosferę. Ciekawostką jest możliwość zmiany podświetlenia wskażników - do wyboru mam 125 kolorów. Mustang jest typowym coupe typu 2 + 2 - z tyłu tylko dzieci będą mogły podróżować względnie wygodnie. Auta konkurencji w rodzaju Maserati czy Corvette są sporo droższe, co może być przyczyną sukcesu auta które w europie kosztuje 35 tyś Euro.
WWW.FURA.PRV.PL